زیارت حضرت معصومه(س)در قم

زیارت حضرت معصومه(س)در قم

زيارت حضرت معصومه(س) در قم

ايتي از خداست معصومه
لطف بي انتهاست معصومه
جلوه اي از جمال قرآن
چهره اي حق نماست معصومه
عطر باغ محمدي دارد
زاده مصطفي است معصومه
پرتوي از تلألو زهرا
گوهري پربهاست معصومه

حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها درخانه ي عصمت و طهارت چشم به جهان گشود، مادرش نجمه سلام الله عليها و پدرش امام هفتم، حضرت امام موسي کاظم عليه السلام و برادرش امام رضا عليه السلام بود. ايشان از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشيع است و مقام علمي بلندي دارد.

حضرت معصومه (س) در خانداني كه سرچشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقي بود، پرورش يافت. اين بانوي بزرگوار، از همان آغاز، در محيطي پرورش يافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسايي و تقوا، راستگويي و بردباري، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگي و پاکدامني و نيز ياد خدا، از صفات برجسته اين خاندان پاک سيرت و نيکو سرشت به شمار مي رفت. پدران اين خاندان، همه برگزيدگان و پيشوايان هدايت، گوهرهاي تابناک امامت و سکان داران کشتي انسانيت بودند.

پس از آنكه پدر بزرگوار آن بانوي گرامي به شهادت رسيد، فرزند ارجمند آن امام، يعني حضرت رضا (ع) عهده دار امر تعليم و تربيت خواهران و برادران خود شد و در اثر توجهات زياد آن حضرت، هر يك از فرزندان امام كاظم (ع) به مقامي والا دست يافتند و زبانزد همگان گشتند.

لقب کريمه اهل بيت، در خصوص آن حضرت حکايت از شأن و مربته وي نزد پروردگار دارد و خداوند متعال ايشان را به جهت بندگي خالصانه، زندگي با برکتي عنايت نمود که در حال حيات و ممات منشأ کرامات و عنايات خاص گردد.

يکي از بزرگ ترين فضيلت هاي حضرت معصومه عليهاالسلام ، انتساب ايشان به خانه وحي و امامت است. در زيارت نامه آن حضرت آمده است که او دختر رسول اللّه صلي الله عليه و آله ، دختر ولي اللّه ، خواهر ولي اللّه و عمّه ولي اللّه است. اين امر خود سرچشمه ديگر فضيلت ها و کمالات معنوي آن بزرگوار به شمار مي آيد. همچنين زندگي در کنار امامان معصوم و بهره بردن از تعاليم آن رهبران سعادت، عامل اساسي تکامل روح و والايي علمي و عملي آن حضرت بوده است.

شهر قم که تربت پاکش گوهر گرانقدري را در دل خود جاي داده و درخشندگي آن چشم همگان را مجذوب پاکي و قداست خويش نموده در طي قرون متمادي، حبل المتين انديشمندان ديني، عالمان و وارثان ائمه اطهار(ع) به شمار مي آيد.
 زيارت حضرت معصومه(س) در قم

التماس دعا



وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , علمی پژوهشی , تحقیق ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: